Långkok, Speedos och framsteg

Dagens i-lands problem: vällingmåttet åker alltid ner med skaft och allt rätt ner i pulvret. Innan man fått upp den är hela näven pudrad med finfint pulver som kladdar och kletar. Vidare orsakar samma välling återigen dilemma om man råkar spilla ut minsta droppe på exempelvis diskbänken. Aldrig förr har jag skådat dess like till kladd som sitter som berget! Tapetklister är rena barnleken jämfört med de här! Är man då litet småtrött framåt kvällen när man ska blanda till "sängfösaren" och lämnar minsta spår efter sig så går det endast att avlägsna med huggmejsel och gummiklubba morgonen efter!
 
Under samma natt förvandlades förövrigt min 5 1/2 månader gamla son till en mänsklig form av Stitch. När jag lagt honom att vila middag innan började han, sin vana trogen, att pipa i spjälsängen efter ett par minuter. När jag går in för att trösta honom avfyrar han ett strålande leende. Tidigare läggningar har visat på att man då till varje pris ska undvika att möta hans blick, annars tror han att det är lekdags. Så jag blundar istället undertiden som jag ger honom nappen och varsamt klappar honom på rumpan. Då vänder sig det lilla trollet på rygg och säger "hei" med den gulligaste tänkbara Stitch stämman. Jag ignorerar naturligtvis även detta försök till kontakt. Men han ger sig inte utan fortsätter hei, hei -paus-, hei... HEI! Till sist kan jag inte stå emot längre och när jag tittar på honom skiner han upp igen, supernöjd över att ha gjort sig förstådd! X-D
 
 
 
Litet suddigt, men likheten är slånde...! Båda ger ett oskyldigt intryck vid första åsynen. :)
 
Det är hemskt vad fort han utvecklas! Jag tyckte han kunde förblitt en såndär liten skrutt som vi tog hem från BB! Nu försöker han redan äta själv med skeden vid middagsbordet, kryptränar som en galning, sitter rätt stadigt, står en stund om han bara har något att hålla i och plockar av sig haklappen när han tröttnar på den! Bara haklappen i sig är en bedrift! Den är så knepigt konstruerad att det ären teknikgren att få på honom den. Hur han själv under loppet av de 20 sekunderna som jag vände ryggen till lyckades knåpa loss den och slänga den på köksgolvet är en gåta! Han är alltså en helt vanlig liten plit, som aldrig upphör att förvåna sina mycket stolta föräldrar! :)
 
Nu börjar vi snart träna på ytterligare en färdighet när babysimmet drar igång på fredag! Vi är nästan litet nervösa både jag och lillskiten! En massa andra ungar och föräldrar och så är plutten litet rädd för att de ska förvänta sig att han redan ska vara rena profset när vi ju har pool hemma...! Men det blir nog hur bra som helst! Vi måste bara in först en sväng till badhuset imorn, när galna tant "N" kommer och myser med oss och funkar som shoppingassisten, och köpa nya "speedos" till lillskrutten! De ska tydligen vara "reglerbara vid ben och midja" för att inga "olyckor" ska hamna i  filtersystemet. Hade lillgubben inte hållit mig vaken halva natten hade stackars tanten på badis fått sig en föreläsning om hur stor skada en liten plupp gör i ett ENORMT filtersystem. Piss i Nissan är en överdrift! Den lägger sig bara finfint och simmar i skimmern, alternativt hamnar i filtret i pumpen och kloret fixar resten. Men herreguuud hur tror de att folk gör i sina hemmapooler?
 
Nåja, jag har nu med detta som belägg i mina beräkningar kommit fram till att om badsäsongen hos oss är ca 5 månader (maj-september, ja jag badade senast igår!) och plutten tar sig ett dop exempelvis en gång i veckan under hela säsongen -ingen hänsyn till att frekvensen blir avsevärt högre under högsäsong-, så borde vi -om badis-sadist-tanten har rätt- bada i ren skit innan vi tagit oss igenom en halv sommar...! 
 
Dagen förövrigt, utöver dessa "pikanta" beräkningar, kommer att bedrivad med mys -tack för regnet det är riktigt sköt att parkera sig i soffan med en dvd rullandes i bakgrunden medan man leker med plutten, byter och matar, helt utan samvete- medan vi väntar på steken som lagar sig själv i lergrytan i ugnen. Gud hör bön förresten! Vilken fantastisk människa har uppfunnit lergrytan? Nobelpris direkt! Bara hitta något lämpligt köttstycke i frysen och lägga att tina i blöt samtidigt som lergrytan ligger och suger till sig. Sedan är det bara att haka litet valfria grönsaker och lägga i botten, på med litet vatten, i med steken och på med kryddorna. In i en kall ugn ställd på 125 grader och glöm bort steken i ca 8-10 timmar, sedan är den så mör att den faller i sär! Vem sa att långkok var krångligt? 
 
Nu var det lunchdags, dagens är gårdagens kålpudding! Kålpudding is the shit. Herregud vad enkelt och gott, och LCHF med en femma vispgrädde i! :D
 
Lots luv Gingy <3
 
 


Kommentarer
Christian

Söt unge du har!!

Tack för din kommentar i min blogg

Svar: Tack! Ja, han är en liten solstråle, helt olik sina föräldrar...! ;)
Gingy

2013-09-11 @ 13:03:04
URL: http://herrdunderbar.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gingy.blogg.se

I´m da baby mama

RSS 2.0