Dagens i-landsproblem, 5 meter dressing och mellis

Dagens i-landsproblem 1: ismaskinen i kylskåpsdörren hostar ut FÖR många isbitar i stöten! En lagom mängd, typ 3 st är ouppnåligt, istället får man antingen 5-6 st -lugnt över halva glaset, var ska jag göra av drickat!?!-, glaset fullt eller bara ett *gurgel, rassel* som betyder att det är dags att kavla upp ärmarna och rensa bland isen som klumpat sig. 
 
Dagens i-landsproblem 2: Hamburgerdressing i tub är världens konstpiration mot mänskligheten. Inte ett ont anande skulle jag skaka till tuben så det sista ran till så det gick att klämma ut. Innan dess hade jag tryckt till locket REJÄLT för att undvika olyckor. Nöjd med dressingdosen på burgaren vänder jag mig om för att hämta en servet och synen som möter mig bekräftar bara min mans hypotes: jag är det mest klantiga och otursförföljda som vandrar i ett par skor. YEEEHAAAW!! Här kan vi spruta minsann!
Dressingen från h*vetet
 
Dagens i-landsproblem 3: Barnmorskan rekommenderar inte LCHF under graviditeten. Jamen DÅ förstår jag varför alla sväller när de e på tjocken. Men vad jag INTE förstår är varför barnmorskorna gnäller på att man gör det (dvs om vikten ökar för mkt)! Hade jag fått haft mitt kära LCHF ifred så hade jag varit i toppform lagom tills det e dags att kläcka! DUCKA, här gåre undan! POFF, klapp, klart och dags för hemgång med ett litet knyte i nya babyskyddet!
 
Ok, ok, mitt alterego (med betoning på EGO) "tjockisen" gör sig påmind med fullständig panik över viktuppgången. Alla tjatar om att man ska slappna av under graviditeten (samtidigt med pekpinnar om att man inte ska ta det FÖR slappt, dra en slutsats!?), men testa att göra det efter att du gått från strandval till 40 kg mindre -på ren j*flar anamma, och ja där e minst 40 kg till att ta på- och helt plötsligt börjar öka i omfång igen... Samtidigt kan jag ju faktiskt se utmaningen i att komma i form efter bebsen! Och om inte annat har vi ju en ny liten älskling som motiverar till motion med barnvagnspromenader i vårsolen! :)
Bebisen var tydligen också hungrig...? Ytterligare ett bevis på min klantighet! (Det övre är titsen, det nedre massen, och kladden dagens lunchwook FYI)
 
Hämden är ljuv, hani!
Bevis till bebsen på att pappa hade DIG som huvudkudde! Nästa gång får du gärna ge honom en känga! ;)
 
Dagens mellanmål: oliver, japp, direkt ur burken! 1 dl senare är jag nästan mätt (får iaf inte fler ner oliver), japp jag e gravid!
 
Nu kommer gubben snart hem och gnäller över dagens middag: sparrissoppa med kokta ägg! 
 
Lotsa luv Gingy <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gingy.blogg.se

I´m da baby mama

RSS 2.0