Babysim, kräftkok och Finland vs Sverige

Nu har vi äntligen hemmat oss efter första babysimpasset! Helt underbart roligt, fast plutten till en början blev litet nervös eller till sig när vi duschade så han kräktes litet....-tidigare erfarenhet av bad i balja-. Allt gick bekymmersfritt och han plaskade, sparkade, skrattade och tjoade som en galning i vattnet. Nästa dusch gick redan bättre.
 
Problemen började hopa sig först när vi kom in i omklädningsrummet, där alla barn i gruppen -utom en stackare som somnade på ett skötbäddsunderlag- skrek och vrålade om vart annat. Plutten höll sig lugn under tiden som han blev ompysslad. Men när jag la honom på ett skötbäddsunderlag för att själv kunna klä på mig så kom han helt akut på att ALLA andra skrek som galningar och konstaterade att detta nog var vad situationen krävde. Då började snyftandet och självömkan. Stressen började att sätta in och jag rafsade snabbt ihop blöta handdukar, badkläder och annat nipponpippon.
 
Plötsligt kommer det tultandes en medelålders, skrumpen tant som kisande stirrar upp mot ett av skåpen och konstaterar att hon har skåp nummer 28, men dit går väl inte att komma fram "för där ligger för mycket bröte i vägen" = min son på ett liggunderlag! Vid det här laget började hornen i pannan på mig växa. Förbannad klampade jag iväg med lillskiten på armen och en enorm arsenal av badattiraljer på andra armen. När jag kommer fram -redan minst lika svettig som jag var när jag kom dit- till receptionen så visar det sig att man måste flunka fram den där infernaliska lilla poletten man viftade med över en apparat när man kom in för att överhuvudtaget komma UT! Denna lilla finfina historia ligger då naturligtvis i min plånbok i badpåsen, under all sköns mög och bröte. Måttet var rågat och jag fräste till tanten i receptionen i förbigående att det kanske var dags att installera en krok vid receptionen som man kunde hängt upp ungen på för att folk ska kunna plocka upp sina j*la polettpluppar!

Nåja, vi har i alla fall varit på babysim och överlevt. Till nästa gång är vi litet mer erfarna och förberedda: jag ska färdigt tänka ut repliker till alla gamla surkäringar! :D

Vidare spenderades kvällen med kräftkok hos farmor och farfar inför morgondagens kräftskriva. Mmmmmmmmmums!

Döm av min förvåning när jag igår öppnade en blogg även i Finland för att mina släktingar därborta ska kunna följa pluttens förehavanden, och ikväll kollar statistiken och konstaterade att antalet besökare under senaste dygnet uppgick till 123! Men herregud här inne har jag under ett dygn ALDRIG haft mer än max 9 besökare under ett dygn!!

Teori: finnar är mer engagerade ELLER har ett bättre sinne för humor...!? :D

Nattidags så man är pigg, fräsch och alert på morgondagens kräftskiva!

Lotsa luv Gingy <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gingy.blogg.se

I´m da baby mama

RSS 2.0