Gubbtjurigt och rumpskav (känsliga personer varnas)!!!

Fortfarande förkyld, underbart! Hemma från jobbet idag, pga graviditeten gör sig påmind genom att man inte får ta ett dyft till medikament som faktiskt skulle ha en chans att rå på slagverket i min skalle...
 
Tänk inte ens tanken! Jag klagar inte på att vara gravid, utan på huvudvärken som obönhörligen har bankat i skallen på mig i snart 5 dagar utan nåder. Graviditeten i sig går som en dans (peppar, peppar, slänger en halv deciliter salt över axel för säkerhets skull oxå i farten), har knappt fått några kväljningar på hur länge som helst, tröttheten börjar ge med sig (ok, litet bakslag med förkylningen, men det går frammåt!), man börjar vänja sig vid att tuttarna numera konstant sitter uppe i hakan, och inte hänger nere i armhålorna där de i regel huserar, och det mesta funkar och flyter på. 
Doing fine!
 
T.o.m. jag och magen kommer överens nuförtiden! Annat var det för ett par veckor sen, efter en fatal omgång kräftor. Gott var det, men surt som räven efter. 5 dagars magsjuka senare började livet sakterliga återvända och kroppsfunktionerna normaliseras. De enda sviterna efter detta idag är en GRYM avsmak för skaldjur (jag ÄLSKAR i normala fall skaldjur, BUHUUUU!!!) och skavsår i akterpartiet.
 
Det senare får jag ta mig tusan skylla mig själv för! Ett oplannerat "snikköp" av rambotoalettpapper (det billigaste dussinpappret som är strävt som sandpapper mot min lena rumpa) visade sig fatalt. Inte nog med att man redan var litet sargad i mufflan sedan innan pga det oändliga kisseriet (baksidan av bebse-making processen), så var jag så underbart korkat funtad att jag bara dagen innan denna räkfrossa stolt driftade mig till att spara 5 KRONOR på en 8 pack!!! YEEE HAAAW!! Nobelpris här tack!

Snikpapper någon??
 
 
Det skulle sitta varningstext på förpackningen! *morr* Min underbara man -i dessa lägen alltid så fylld av oemotståndlig ironi och sarkasm, hur lyckas han??- tyckte: men vad du är känslig älskling! NEJ, men min RÖV e det! 
 
Sarkasmen förresten upphörde dock temoporärt -har nog inte hänt merän vid ett par enstaka tillfällen under vår relation, för att inte snacka om hela hans liv..?- en dag när min inte ett ont anande man strosade runt i trädgården fridfullt pratandes i telefon med en kollega. På andra sidan häcken springer grannens tre åriga ögonsten till barnbarn. Helt plöstligt, mitt i stoj och lek får han syn på min man och stannar tvärt upp och stirrar på honom. Helt plötsligt pekar han honom, tittar på mormorn som nu hunnit ifatt honom och vrålar; TITTA MORMOR, DET STÅR EN GUBBE OCH PRATAR I TELEFON!!! Barn är härliga! :) Min man tog det som en käftsmäll. 30+ och nu titulerad som GUBBE!! *argarv*
Gubbe, vem, jag???
 
Nu ska gubben få middag, hans favorit; allt skit med peperoni. På svenska: ta alla rester du hittar i kylen, släng ner det i en form, hacka i ett gäng peperonisar (MKT VIKTIGT), släng på en äggstanning, hyvla över litet ost och in i ugnen tills osten fått fin färg. Smakar aldrig likadant från gång till gång, men det smakar PEPERONI! MMMMMMM!! :D
 
Lotsa luv Gingy <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gingy.blogg.se

I´m da baby mama

RSS 2.0