Startgroparna, morgonstrul och potträning

Nu är det spännande... snart vecka 15 och nybliven gravidbloggare!
 
Dagen började sådär:
kom knappt ur sängen imorse (illamående har släppt, borsett från på kvällarna, men tur för då kan man inte mumsa en massa onödigt, men tröttheten är litet småjobbig bitvis) *GÄÄÄÄÄSP*. Give me a break! Klockan kan inte vara halv sju??
 
Masar ut mig i duschen och konsterar att den redan är okuperad: grönsaker från golv till tak *suck*. Skallen är full med gröt så här års och det resulterade i att jag glömde ställa ut blommorna sen jag spolade av de i duschen igår *tyngre suck*. Ut med blasten, in med käringen, illvrål (iskallt vatten), schamponering i 180 (finns inte tid till njutning i arla svinottan när plikten kallar).
 
Visade tovet till balsamflaskan (inte ens lönt att tänka tanken, får trösta mitt stackars lurv med en inpackning NÅN dag, jag lovar), spola av käringen, ut i ilfart (gubben nära att bli överkört, och påpekar -plikttroget- när jag viner förbi att kaffet är färdigt -han e sååå söt på morgonen! :)).
 
Badda torrt där man hinner och numera kommer åt. Flyger upp på ovanvåningen (knappt fräsch nåmer, men garderoben e där). River, sliter och letar febrilt efter nått som fortfarande passar (undviker trailerstuket där halva magen hänger utanför, SXY!). TJOFF åker halva garderoben ner i nacken på mig *suck, pust, stön* (där fick jag för jag klagade på att gubben inte har någon ordning i sin garderob, jackass!).
 
Lägger varsamt in grejerna igen, drar i trasorna och POFF åker de ner i nacken på mig igen (nån tycker INTE om mig) *stånk, suck*. Trycker in grejerna där de får plats, vänder mig om för att ta på mig byxorna och vad händer??? JA MEN VISST, BINGO! Skiten drasar i backen igen! *MONSTERSUCK*!
 
Forcerar in kläderna och springer ner för trappan där jag möter en gapflabbande gubbe; "det låter så roligt när du pustar, stånkar och stönar". "Du har satt din sista jefla pära" sa jag, fast kanske inte så finkänsligt, innan jag flaxade iväg mot nya äventyr med dagens garderob under armen. Vidare fortsatte morgonen bestyr med små trevligheter som att jag fastnade i håret när jag skulle dra fingrarna igenom det (give me a break!) och senare återupprepades det hela med hårborsten. Morgonstund HAR guld i mun, trassel i skallen och hemorojder nån annanstans...
 
 
Nåja, jag kom hel, nästan ren och välbehållen till jobbet och jobbedagen började rulla på. Dagens raster spenderades åt att beställa alla möjliga och omöjliga babyboxar. Herreguud vad jag längtar tills vi får sitta där och titta på när lillskiten sover och kontatera att; det här e nog det FIIIIIINASTE vi gjort! :)
Tvungen att hämta första boxen redan idag! :) 
 
Tur att vi inte är själv i vänskapskretsen om detta, jag menar så det inte stiger en åt huvvet! Jag och gubben lovade varann dyrt och heligt senast igår att vi inte skulle bli sånna där stolliga föräldrar som fotograferar vartenda steg och utbrister (med darrande och hänförd stämma) att oj, oj, OOOOOJ våran lilla bebse måste vara det MÄÄÄÄRKVÄRDIGASTE lilla superbarnet på denna jord, det kan ju tom skita för egen maskin!!!
 
Konstarerar såhär 34 år senare är det verkligen inte är någon konst, utan istället verkar kroppen -majoriteteten av tiden- fixa det där själv mirakulöst nog! Det var som jag sa till "Banana" när hon började spekulera i att påbörja potträning med sin treåring "det är bara att säga till honom: fatta vinken och sluta skit på dig!". Tur jag inte visste att jag var gravid med världens underbaraste lilla bääääse då! ;)
 
Lots luv Gingy <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gingy.blogg.se

I´m da baby mama

RSS 2.0