Äppellunden, paj och babyskydd

Tacka faen för KOKAIHOP när man inte är något av ett genious i bageribranchen! En finfin funktion på denna sidan är att man kan betygssätta recepten. Jag ser detta som räddningen på min i mars studande karriär som bullmamma! Dagens projekt var äppelpaj. Tack underbaraste mammas fina äppellund som bidrar med ett välkommet tillskott till fruktskålen likaväl som till mina ridbyxlår! :)
Äppel från äppellunden
 
Äppellunden på "stugan" -ja, jag envisas med att kalla det stugan trots protester från omgivningen som påpekar att en "stuga" är ett pyttelitet kyffe i skogen, medans detta är en ganska normal villa mitt i ett bostadsområde, tomeito tomato (vet att det inte stavas så)- bidrar flitigt med friska, syrliga, underbara äpplen, äppelsås, äppelpajer, ett överflöd av äpplen med andra ord! :)
 
Dagens projekt blev äppelpaj. Alla ni som INTE prövat Bittes äppelpaj; ni har VERKLIGEN gått miste om nått! De e nått i hästväg! Sååå enkelt, och sååå underbart gott! Hade jag aldrig mer fått äta något annat så hade jasg gråtit, av lycka!
Bittes äppelpaj = syndigt god
 
Jag är annars inte glad för diverse pille-moj-hitte-på-tv-shop-grejer, men dyrka den människa som uppfann denna:
Fantastisk äppelskalar moj!
 
Tar på en höft 2 röda att både skala, skiva och kärna ur ett gäng äpplen! 
 
Idag var vi och hälsa på hos trevligaste L&T och shoppade loss oss på deras gamla babyskydd, WIIII våra första bebisgrej! :)) Tack för det underbart goda fikat!
 
Lotsa luv Gingy <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gingy.blogg.se

I´m da baby mama

RSS 2.0